Maak kennis met... Angelo, klantenbeheerder bij DG HAN

Wat houdt jouw functie als klantenbeheerder bij de DG HAN in?

De functie bevat twee vaardigheden. Die van calltaker, de telefonische meldingen beheren via welke we in contact staan ​​met verschillende soorten klanten, zoals de persoon met een handicap, zijn vertegenwoordiger, een familielid of ook andere professionals uit de sector. Het andere deel van mijn functie betreft het beantwoorden van het contactformulier. Ten dienste staan ​​van de burger, hem in staat stellen een probleem op te lossen of hem een ​​procedure uitleggen, maar dan via het kanaal van het contactformulier.

Hoe draag je bij aan het welzijn van personen met een handicap?

Je moet empathisch kunnen zijn, luisteren. We hebben niet alleen een administratieve functie, maar kunnen ook verschillende petten dragen zoals die van maatschappelijk werker, psycholoog of gewoon een schouder waarop ze kunnen rusten. Door hen, via een aangepaste taal afhankelijk van de klant, volledige en nauwkeurige antwoorden te geven. Ik denk dat deze mensen met een vraag om hulp komen. Hier komen we te hulp om hun dagelijkse leven en al deze administratieve procedures te vergemakkelijken. Ik zeg altijd dat we een boodschappersrol hebben tussen de DG HAN en tussen de klanten.

Het belangrijkste is om de klanten vertrouwen te geven, om hen te kunnen verzekeren van een kwaliteitsvol gesprek en zoals ik al zei, is het echt de empathie die essentieel is in relatie tot een publiek dat naast de pathologie of de fysieke situatie waarin ze zich bevindt, meestal in armoede leeft.

Werk je ook samen met andere diensten van de DG HAN?

Ja. Dit is wat ik zei over de boodschappersrol, zowel aan klanten, maar ook aan onze collega's, of het nu gaat om dossierbeheerders of mensen die meer specifieke taken hebben zoals boekhouders. Ik behoor tot het team van Namen en opdat we allemaal kunnen samenwerken, moet er enige communicatie zijn met de andere teams, vooral omdat de oproepen die we ontvangen uit alle regio's van Wallonië komen.

Waarom heb je ervoor gekozen om bij de DG HAN te werken?

Ik wilde in deze dienst werken omdat ik uitga van het principe dat we in het leven niet allemaal op dezelfde voet beginnen. Weliswaar is er een beetje een dubbel gevolg: er is de voldoening mensen te kunnen helpen die het moeilijk hebben, maar daarnaast zijn er ook situaties waarin we machteloos staan ​​en waardoor we ons in ons dagelijks leven kunnen realiseren dat we goed leven.